Proculture: výzkumné, informační a vzdělávací centrum pro umění a kulturu
Registrace do mailinglistu pro zasílání e-bulletinu. Odhlásit se můžete zde.
Culture Action Europe

ProCulture je členem Culture Action Europe

 
Logo Rady uměleckých obcí

ProCulture je sekretariátem Rady uměleckých obcí (RUO)

 
Archiv Národní knihovny

ProCulture je součástí Archivu Národní knihovny

 
Facebook
Symposium Ostrava
Future City Game
Creative Cities
Future City Jobs
Koncepce umění
Konference EU
TechSoup

Plzeň 2015: Kulturquell aneb Co jsme vymysleli, než nám spadla pěna?

První plzeňský kulturní thinktank se odehrál 24. května 2012. Plzeň 2015 na svém webu prezentuje resumé toho Co přinesla netradiční konference, která se pod názvem KULTURQUELL třetí květnový čtvrtek odehrála v osmi plzeňských hospodách? Na 38 diskutujících osobností z domova i zahraničí se sesypala téměř stovka účastníků, kteří v rámci rozhovorů jeden na jednoho řešili otázky spojené s kulturou. Nikdo z diskutujících nepochyboval o její potřebnosti, dle názoru většiny je právě kultura jednou z hodnot, o kterou je třeba trvale pečovat, aby se mohla promítnout do dalších oblastí lidské společnosti, do byznysu i politiky. Přečtšte si některé otázky a odpovědi, které resumé přináší..
Pár otázek a odpovědí ze závěrečné společné diskuse, které stojí za pozornost:

Jaký umělecký počin na lokální úrovni vás nejvíc zaujal?

    „Zaujala mě plzeňská studentka, která se ve svých 20 letech rozhodla sama zorganizovat festival arabské kultury. Letos prý proběhl již čtvrtý ročník.“ (Petr Fischer, vedoucí kulturní rubriky České televize)

Čím přesvědčíte představitele obce, aby podpořili váš kulturní projekt?

    „Musíte politiky svádět“ (Jan Sieburgh, bývalý generální ředitel Rijksmuseum Amsterdam)
    „Mluvte jejich řečí, buďte pragmatičtí“ (Pia Areblad, ředitelka pro strategické aliance švédské kulturní společnosti TILLT)
    „Důležitější je bottom-up přístup, tvořte kulturu zdola, buďte sami aktivní a na podporu zhora nespoléhejte“ (Anne Gombault, profesorka  na BEM-Bordeaux Management School)

Jak se vyrábí exportovatelné umění?

    „Aby se dobré umění dostalo ven, napřed musí být uvnitř. Je dobré vyvolat pak za hranicemi nakažlivou touhu to taky mít“ (Vladimír Kokolia, umělec a profesor Akademie vůtvarných umění v Praze)

A jak naopak kulturu dovézt k nám a úspěšně ji tady prezentovat?

    „Věřím, že si z Plzně dokážeme udělat Paříž. Chci tvořit tady, a ne za hranicemi, i když tam by to bylo jednodušší.“ (Eva Beránková, módní návrhářka)
    „Začátkem je probudit v místních lidech jejich energii, porozumět tomu, jak tvoří a co chtějí přijímat“ (Lia Ghilardi, kreativní polyhistor, zakladatelka a ředitelka londýnské organizace Noema)

Co mají společného kultura a pivní pěna?

    „Pivo je stejně jako kultura záležitostí místního vkusu“ (Martin Šampalík, tvůrce konceptu PUB)
    „Kultura přináší do lidských životů kouzlo. V kulturní práci nesmíme zapomenout na její veselost, to povznášející a jiskřící“ (Neil Peterson, bývalý člen týmu EHMK Liverpool 2008)
    „Stejně jako zvětralé pivo, ani dlouho o samotě ponechaná kultura není dobrá“ (Ondřej Liška, politik)
(04.06.2012) ZDROJ: Plzeň 2015
Nezávislá kultura má nového spojence: jlbjlt.net

  © 2003-2024 vydává ProCulture o.s.
   ISSN 1214-8369
 © 2024 Webhosting SmartWEB.CZ |  Optimalizace stránek e4you s.r.o.