CIANT - Počítačové hry a umění?

Mezinárodní centrum pro umění a nové technologie CIANT zve na poslední předprázdninové akce promítání, prezentací a diskuzí na téma Počítačové hry a umění? Jednotlivé akce se budou zabývat budoucností počítačových her - 12. června; představí nový žánr machinima [mašinima] filmů, které předsttaví jeden z předních propagátorů a autorů machinima filmů, rakouský umělec a kurátor Friedrich Kirschner - 15. června a/nebo je možno navštívit prezentaci zaměřenou na umělecké využití herních enginů - 16. června 2006.
12.6.2006, 18:00, FAMU (Smetanovo nábřeží 2, Praha 1)
BUDOUCNOST POČÍTAČOVÝCH HER
prezentace a diskuse (vstup volný)
Komponovaný večer s mezinárodní účastí odborníků z oblasti vývoje a výzkumu počítačových her. Kromě umělců (Ivor Diosi, Friedrich Kirschner, Robert Praxmarer) vystoupí také zástupci Bohemia Interactive, hra01.cz atd. Co si myslíte o spojování her s filmem, uměleckými performancemi apod.? Mají hry zůstat na obrazovce nebo má docházet k jejich propojování s vnějším světem, např. pomocí mobilů? Diskuse proběhne v předvečer zahájení mezinárodního workhopu věnovaného herním technologiím TransISTor, který organizuje CIANT ve spolupráci s FAMU.
15.6.2006, 20.00, Kino Světozor (Vodičkova 41, Praha 1), v rámci série Audiovisual
MACHINIMA FILMS
promítání (vstupné 80,- Kč)
uvede: Friedrich Kirschner (AT)
Pokud jste dosud neslyšeli o fenoménu machinima [mašinima] filmů, pak věřte, že se jedná o zcela novátorskou tvůrčí techniku umožňující téměř komukoliv natočit vlastní 3D film. Hlavní výhoda této techniky spočívá v tom, že využívá potenciálu pokročilých 3D enginů počítačových her, a dosahuje tak vysoké vizuální a narativní kvality s minimálními náklady. Speciálně pro toto promítání vybral ty nejzajímavější snímky současnosti jeden z předních propagátorů a autorů machinima filmů, rakouský umělec a kurátor Friedrich Kirschner. Objevte nový žánr!
Partner: Kino Světozor
www.machinimag.com, www.machinima.com, www.machinima.org, www.kinosvetozor.cz
16.6.2006, 19:00, FAMU (Smetanovo nábřeží 2)
UMĚLECKÉ VYUŽITÍ HERNÍCH ENGINŮ
prezentace (vstup volný)
Prezentace se zaměří zejména na možnosti uměleckého využití enginu Unreal Tournament a jeho propojení s dalšími platformami jako např. s telekonferenčním systémem Access Grid. Nejdokonalejší verzi současné 3D počítačové grafiky představují enginy akčních her. Střílečky jako Half-Life nebo Unreal Tournament mají ze své podstaty klasický scénář o hrdinovi zachraňujícím zbytek světa před zkázou a utrpením. V cestě za vysněným cílem mu samozřejmě stojí celá řada nepřátelských vrahounů a příšer. V ideálním případě zůstává na konci hry za hrdinou dlouhá krvavá čára a hromada mrtvol. A právě tento zdánlivě omezený narativní prostor se díky svým technologickým možnostem otevírá řadě programátorů-umělců, kteří se nebojí využít nejmodernější softwarové technologie pro své umělecké experimenty.
Další informace o programu CIANT:
http://www.ciant.cz/program