Proculture: výzkumné, informační a vzdělávací centrum pro umění a kulturu
Registrace do mailinglistu pro zasílání e-bulletinu. Odhlásit se můžete zde.
Culture Action Europe

ProCulture je členem Culture Action Europe

 
Logo Rady uměleckých obcí

ProCulture je sekretariátem Rady uměleckých obcí (RUO)

 
Archiv Národní knihovny

ProCulture je součástí Archivu Národní knihovny

 
Facebook
Future City Game
Konference EU
Future City Jobs
Symposium Ostrava
Koncepce umění
Creative Cities
Domů ArtsInfoVizuální umění a nová media
TechSoup

CIANT - Počítačové hry a umění?

Obrázek k článku CIANT - Počítačové hry a umění?

Mezinárodní centrum pro umění a nové technologie CIANT zve na poslední předprázdninové akce promítání, prezentací a diskuzí na téma Počítačové hry a umění? Jednotlivé akce se budou zabývat budoucností počítačových her - 12. června; představí nový žánr machinima [mašinima] filmů, které předsttaví jeden z předních propagátorů a autorů machinima filmů, rakouský umělec a kurátor Friedrich Kirschner - 15. června a/nebo je možno navštívit prezentaci zaměřenou na umělecké využití herních enginů - 16. června 2006.

 12.6.2006, 18:00, FAMU (Smetanovo nábřeží 2, Praha 1)

BUDOUCNOST POČÍTAČOVÝCH HER
prezentace a diskuse (vstup volný)

Komponovaný večer s mezinárodní účastí odborníků z oblasti vývoje a výzkumu počítačových her. Kromě umělců (Ivor Diosi, Friedrich Kirschner, Robert Praxmarer) vystoupí také zástupci Bohemia Interactive, hra01.cz atd. Co si myslíte o spojování her s filmem, uměleckými performancemi apod.? Mají hry zůstat na obrazovce nebo má docházet k jejich propojování s vnějším světem, např. pomocí mobilů? Diskuse proběhne v předvečer zahájení mezinárodního workhopu věnovaného herním technologiím TransISTor, který organizuje CIANT ve spolupráci s FAMU.


15.6.2006, 20.00, Kino Světozor (Vodičkova 41, Praha 1), v rámci série Audiovisual

MACHINIMA FILMS
promítání (vstupné 80,- Kč)

uvede: Friedrich Kirschner (AT)

 Pokud jste dosud neslyšeli o fenoménu machinima [mašinima] filmů, pak věřte, že se jedná o zcela novátorskou tvůrčí techniku umožňující téměř komukoliv natočit vlastní 3D film. Hlavní výhoda této techniky spočívá v tom, že využívá potenciálu pokročilých 3D enginů počítačových her, a dosahuje tak vysoké vizuální a narativní kvality s minimálními náklady. Speciálně pro toto promítání vybral ty nejzajímavější snímky současnosti jeden z předních propagátorů a autorů machinima filmů, rakouský umělec a kurátor Friedrich Kirschner. Objevte nový žánr!

Partner: Kino Světozor

www.machinimag.com, www.machinima.com, www.machinima.org, www.kinosvetozor.cz  


16.6.2006, 19:00, FAMU (Smetanovo nábřeží 2)

UMĚLECKÉ VYUŽITÍ HERNÍCH ENGINŮ
prezentace (vstup volný)

Prezentace se zaměří zejména na možnosti uměleckého využití enginu Unreal Tournament a jeho propojení s dalšími platformami jako např. s telekonferenčním systémem Access Grid. Nejdokonalejší verzi současné 3D počítačové grafiky představují enginy akčních her. Střílečky jako Half-Life nebo Unreal Tournament mají ze své podstaty klasický scénář o hrdinovi zachraňujícím zbytek světa před zkázou a utrpením. V cestě za vysněným cílem mu samozřejmě stojí celá řada nepřátelských vrahounů a příšer. V ideálním případě zůstává na konci hry za hrdinou dlouhá krvavá čára a hromada mrtvol. A právě tento zdánlivě omezený narativní prostor se díky svým technologickým možnostem otevírá řadě programátorů-umělců, kteří se nebojí využít nejmodernější softwarové technologie pro své umělecké experimenty.

Další informace o programu CIANT:
http://www.ciant.cz/program

(09.06.2006) ZDROJ: CIANT
ProCulture

  © 2003-2024 vydává ProCulture o.s.
   ISSN 1214-8369
 © 2024 Webhosting SmartWEB.CZ |  Optimalizace stránek e4you s.r.o.