Proculture: výzkumné, informační a vzdělávací centrum pro umění a kulturu
Registrace do mailinglistu pro zasílání e-bulletinu. Odhlásit se můžete zde.
Culture Action Europe

ProCulture je členem Culture Action Europe

 
Logo Rady uměleckých obcí

ProCulture je sekretariátem Rady uměleckých obcí (RUO)

 
Archiv Národní knihovny

ProCulture je součástí Archivu Národní knihovny

 
Facebook
Future City Game
Creative Cities
Symposium Ostrava
Konference EU
Future City Jobs
Koncepce umění
Domů Calls Calls konference a články
TechSoup

ICOM - Mezinárodní rada muzeí připravuje výroční konferenci

Mezinárodní výbor ICOM pro marketing a Public Relations (ICOM MPR) se v souvislosti s přípravou své výroční konference v Brně v září 2011 obrací na odborníky z oblasti marketingové komunikace a managementu muzeí, kteří mají zájem o přednesení příspěvku. Hlavním tématem konference jsou různé aspekty Měření úspěchu muzeí. V rámci konference vystoupí přednášející z Velké Británie a Spojených států. Jednacím jazykem konference je angličtina. Hlavním organizátorem je Slezské zemské muzeum, spoluorganizátory jsou Moravská galerie v Brně a Masarykova univerzita v Brně. Abstrakty možno zasílat do 30. dubna 2011.
Výroční konference ICOM MPR, Brno, 17. – 20. září 2011

Výzva k předkládání příspěvků

Mezinárodní výbor ICOM pro marketing a Public Relations (ICOM MPR) se obrací v souvislosti s přípravou své výroční konference v Brně v září 2011 na odborníky z oblasti marketingové komunikace a managementu muzeí, kteří mají zájem o přednesení příspěvku. Abstrakty v níže popsané podobě prosím posílejte Simoně Juračkové na e-mail jurackova@szmo.cz do 30. dubna 2011. Jednacím jazykem konference je angličtina, tlumočení se nepředpokládá.


Téma: Měření (a propagace) úspěšnosti muzeí


Úvod

Naše společnost vnímá muzea jako významné kulturní instituce. Jejich úspěch je obvykle měřen hodnotou toho, co vytvářejí. Nezbytnou součástí naší práce je vědět, jak stanovit a měřit úspěšnost muzea, a to z následujících důvodů:
•    pomáhá to muzeu prokázat svou efektivitu před zřizovatelem, státní správou, potenciálními donátory a obchodními partnery
•    umožňuje muzeu plánovat programy, které najdou odezvu u cílového publika
•    úspěch je pro propagaci muzea to nejlepší – když je doložen čísly, je to účinný marketingový nástroj  
Jak lze tedy podchytit úspěšnost muzea a využít jí v propagačních kampaních a při jednání s obchodními partnery?


Hlavní témata konference:


1)    Měření úspěchu: aktuální debaty se státní správou
Podle čeho posuzují orgány veřejné správy úspěšnost muzeí a na které klíčové body se zaměřit, abychom naplnili jejich očekávání? (Vychází převážně z aktuální rozpravy s orgány veřejné správy ve Velké Británii a v USA)
Hlavní příspěvek: David O'Brien, Leeds Metropolitan University

2)    Jak muzea měří svůj úspěch?
Podle jakých měřítek jsou muzea a galerie zvyklé určovat svůj úspěch a koho vlastně musí uspokojit?
Hlavní příspěvek: Lynn Dierking, Oregon State University

3)    Jak posuzuje úspěšnost muzeí veřejnost a jak můžeme vyčíslit nehmotné hodnoty?

Hlavní příspěvek: Carol Scott, Carol Scott Associates

Speciální pozornost bude věnována marketingu. Každý den konference plánujeme speciální část zaměřenou na využití měřítek v muzejním marketingu a propagaci. Jak pracujeme s hodnotami ve vztahu k propagaci značky, tvorbě marketingových kampaní nebo hledání sponzorů?
Velmi oceníme, když svůj příspěvek zaměříte na jedno z výše uvedených témat.


Pro inspiraci:
O’Brien, David. Measuring the value of culture: a report to the Department for Culture Media and Sport, DCMS, London, 2010.
http://www.culture.gov.uk/images/publications/measuring-the-value-culture-report.pdf
Anderson, Maxwell L. Metrics of Success in Art Museums, Getty Leadership Institute. 2004.
http://www.cgu.edu/pdffiles/gli/metrics.pdf
Nolan, Tina R. (ed.). Musem Education and Public Value. 2010.
http://www.lcoastpress.com/journal_issue.php?id=144
Scott, Carol Ann. Using Values to Position and Promote Museums. International Journal of Arts Management. Vol. 11, No. 1, Fall, 28-41. 2008.
Scott, Carol Ann. ’Searching for the public in Public Value: arts and cultural heritage in Australia’ in: Cultural Trends, Volume 19 Issue 4, 273- 289. 2010.
Bakhshi, H., Freeman, A. and Hitchen, G. Measuring intrinsic value (how to stop worrying and love economics). 2009. http://www.missionmodelsmoney.org.uk/page.php?id=34


Přidejte se k nám!
ICOM MPR věří, že se pro Vás konference s tímto programovým zaměřením stane zajímavou možností, jak se podělit o vlastní zkušenosti. Máte-li zájem vystoupit s příspěvkem, uvítáme tuto informaci na uvedeném kontaktu co možná nejdřív. Žádáme Vás o vypracování a zaslání abstraktu tohoto příspěvku podle níže uvedeného vzoru. Všechny přihlášené příspěvky budou předloženy předsednictvu ICOM MPR ke schválení.

Abstrakty přihlášených příspěvků musejí být zaslány do 30. dubna 2011 Simoně Juračkové na adresu jurackova@szmo.cz. Dostanete zprávu potvrzující doručení abstraktu, rozhodnutí o přijetí příspěvků proběhne krátce po obdržení všech abstraktů. Přizvaní přednášející budou vyrozuměni v průběhu května 2011.

Důležitá poznámka:
ICOM MPR nemůže jakožto neziskový subjekt s velmi omezenými zdroji hradit přednášejícím náklady na cestu ani ubytování. Rovněž upozorňujeme, že přijetím příspěvku nezaniká povinnost účastníka uhradit registrační poplatek na konferenci. ICOM MPR může samozřejmě pomoci vyhotovením doporučujícího dopisu určeného k získání finanční podpory účastníka.

Pokyny pro vytvoření abstraktů:
▪ očekáváme elektronickou formu komunikace – Word (.doc nebo .docx), Rich Text Format (.rtf) nebo PDF
▪ abstrakt musí být napsán v angličtině (jednací jazyk konference) a musí obsahovat:
–    název
–    instituci, v níž autor působí
–    text abstraktu o délce maximálně 250 slov strukturovaný pomocí podnadpisů: úvod, cíle a závěr
–    jméno, příjmení, adresu a e-mail přednášejícího, na který bude zasláno potvrzení o doručení abstraktu a na který bude zasílána následující korespondence

V případě jakýchkoli dotazů nás prosím neváhejte kontaktovat. Pokyny pro přijetí příspěvků stejně jako informace o předchozích konferencích jsou rovněž dostupné na www.mpr.icom.museum.


Základní informace o konferenci:
Výroční konference ICOM MPR se uskuteční v Brně od 17. do 20. září 2011. Hlavním organizátorem je Slezské zemské muzeum, spoluorganizátory jsou Moravská galerie v Brně a Masarykova univerzita v Brně.
(24.03.2011) ZDROJ: Slezské muzeum Opava
ProCulture

  © 2003-2024 vydává ProCulture o.s.
   ISSN 1214-8369
 © 2024 Webhosting SmartWEB.CZ |  Optimalizace stránek e4you s.r.o.