Proculture: výzkumné, informační a vzdělávací centrum pro umění a kulturu
Domů CultureInfo
TechSoup

Český hudební trh v roce 2008 vykázal nárůst poprvé od roku 1998

Český hudební trh v roce 2008 poprvé po deseti letech vykázal nárůst, a to meziročně o 11 procent na 555 milionů korun oproti roku 2007, kdy to bylo pouze 439 milionů korun. Klíčový podíl na vyšších tržbách hudebních vydavatelství měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin. Nárůst zaznamenaly tržby z prodeje digitální hudby , naopak odbyt klasických CD a DVD šel o 22 procent dolů ve srovnání z rokem 2007. V minulých letech hlásila hudební vydavatelství pokles tržeb zejména kvůli nelegálnímu stahování hudby z internetu.
Český trh loni zaplavilo nejméně 219 milionů levných filmových DVD a CD přikládaných jako přílohy k novinám a časopisům. To je zhruba trojnásobek ve srovnání s rokem 2007.

Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Petra Malá Žikovská sdělila ČTK, že ..."oproti roku 2007 narostl prodej hudebních příloh novin ze 42 milionů korun na loňských 183 milionů, dále uvedla, že příbaly svou nízkou cenou nepřinášejí hudebním vydavatelům takovou marži, jako prodeje standardní, nicméně je pozitivním faktem pro hudební branži, že spotřebitelé za hudbu utratili v loňském roce více než v tom předcházejícím."
(23.02.2009)
ProCulture

  © 2003-2020 vydává ProCulture o.s.
   ISSN 1214-8369
 © 2020 Webhosting SmartWEB.CZ |  Optimalizace stránek e4you s.r.o.