Třetí výzva Integrovaného operačního programu
Kdo může být v rámci výzvy žadatelem o podporu:
Organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace podle zákona č. 2/1969 Sb., ve znění pozdějších předpisů (tzv. kompetenční zákon) a zákona č. 219/2000Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů.
Nestátní neziskové organizace, a to:
- obecně prospěšné společnosti podle zákona č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech, ve znění pozdějších předpisů,
- církve a náboženské společnosti a další právnické osoby podle zákona č. 3/2002 Sb., o církvích a náboženských společnostech, ve znění pozdějších předpisů.
Obce a jimi zřizované organizace, v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
Svazky obcí podle § 49 a násl. zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
Zájmová sdružení právnických osob podle § 20 f až § 20 j zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Popis aktivity 5.1b
Vzorové projekty jsou zaměřené na obnovu a využití konkrétních nemovitých památek, jejich souborů a souvisejících památkově chráněných území k podpoře sociálního a ekonomického růstu vytvářením nových kulturních a dalších služeb. Slouží jako modelové příklady pro další projekty obnovy a využití příslušného typu památek. Použité přístupy a postupy musejí být proto aplikovatelné na obnovu a využití památek daného typu i jinde v ČR. Součástí vzorových projektů je zpracování a prezentace metodiky obnovy a využití daného typu památek a poskytování informací o vlastních zkušenostech s realizací projektu a s jeho výsledky zájemcům o přípravu a realizaci
obdobných projektů.
V rámci podaktivity 5.b1 budou realizovány projekty obnovy a využití památkových objektů či souborů zapsaných:
- na Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO,
- nebo na Seznamu kandidátů na zápis do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO,
- nebo do Ústředního seznamu kulturních památek jako národní kulturní památka.
Projekty musí mít prokazatelný přímý přínos na zvýšení atraktivity prostředí a multiplikační efekt, spočívající jednak v replikovatelnosti způsobu obnovy a využití objektů v jiných vhodných místech v ČR a jednak v tom, že umožní napojení dalších projektů v oblasti služeb a podnikání (zejména v oblasti cestovního ruchu, dále v oblasti řemeslné výroby, vzdělávacích aktivit apod.) celostátně a i v daném regionu, realizovaných například prostřednictvím příslušných regionálních operačních programů.
Forma a způsob podání žádosti o poskytnutí podpory
Žadatel podává projektovou žádost prostřednictvím internetové aplikace Benefit7. Formulář projektové žádosti včetně seznamu povinných příloh je k dispozici v elektronické formě v systému Benefit7 na webové adrese http://www.eu-zadost.cz.
Žádosti se přijímají řádně vyplněné, finálně uložené a vytištěné z informačního systému Benefit7, podepsané statutárním zástupcem žadatele, případně jinou odpovědnou osobou, kterou k takovému úkonu statutární zástupce zmocnil (v tomto případě musí být k žádosti připojen dokument dokládající toto zmocnění, a to v originále nebo úředně ověřené kopii). Žádost musí být zabezpečená proti manipulaci pevným nerozbíratelným sešitím a musí být (nejlépe v levém horním rohu) přelepena na přední i zadní straně páskou, opatřenou razítkem nebo podpisem oprávněného zástupce žadatele. Umístěním razítka či podpisu částečně přes pásku, přední a zadní stranu žádosti bude žádost zajištěna proti manipulaci. Listinná podoba žádosti včetně všech povinných příloh bude dodána v neporušeném obalu, opatřeném výrazným označením „NEOTEVÍRAT – IOP“ a adresou žadatele.
Žádost bude předána:
- jednou v listinné podobě jako originál (nebo v ověřené kopii),
- třikrát v elektronické podobě na datovém nosiči (tj. kopie originálních dokumentů vč.
podpisů).
Projektové žádosti je nutné odevzdat v pracovních dnech od 8:00 do 16:00 hod., nejpozději však do 30. prosince 2011 na podatelnu Ministerstva kultury ČR, Maltézské náměstí 1, Praha 1.
Bližší informace k této výzvě poskytuje vedoucí oddělení strategie a metodické podpory MK ČR − Ing. Martin Hiršal, T 257 085 518, E martin.hirsal@mkcr.cz.
Dokumenty, vkládané elektronicky do aplikace Benefit7, budou poskytnuty ve formátu pro běžně dostupné softwarové nástroje (OpenOffice.org, 602Office, EasyOffice, 602PC Suite, Microsoft Office, PDF – Adobe Reader apod.).
Náležitosti projektových žádostí jsou uvedeny v Příručce pro žadatele a příjemce.