Suzuki Actor Training Method - herecká dílna

Suzuki Actor Training Method byla rozvinuta Tadashiem Suzuki, uměleckým režisérem “Suzuki Company” v Toze, Japonsko. Jeho metoda herecké výchovy je v USA vyučována od počátku osmdesátých let a postupně si vydobyla uznávané postavení na půdě profesionálních divadel a řada předních amerických hereckých kurzů si ji zařadila do ve svých výukových programů. Jde o metodu usilující o obnovení přirozené tělesné síly ve smyslu divadelního kontextu, a čerpající z tradičních forem. Dílnu v Praze, ve Školské 28 povede Marcos Martinez ve dnech 7.-10. dubna 2006.
Suzuki Actor Training Method - herecká dílna
Herecká dílna "Suzuki Actor Training Method"
Termín: 7.4.-10.4. 2006
Max. počet účastníků je 15.
"Suzuki Actor Training Method" byla vytvořena k znovuzískání vnímavosti a výrazových schopností lidského těla, k posílení vůle, vitality a soustředění. Jde o metodu usilující o obnovení přirozené tělesné síly ve smyslu divadelního kontextu, a čerpající z tradičních forem, a tím se snažící o vytvoření komplexnější lidskou podobu, jejíž scénická přítomnost by přesahovala praktiky současného moderního divadla.
"Suzuki Actor Training Method" (neplést s cvičební houslovou technikou) byla rozvinuta Tadashiem Suzuki, uměleckým režisérem "Suzuki Company" v Toze, Japonsko. Jeho metoda herecké výchovy je v USA vyučována od počátku osmdesátých let. Postupně si vydobyla uznávané postavení na půdě profesionálních divadel - "Royal Shakespeare Copany", a řada předních amerických hereckých kurzů si ji zařadila do ve svých výukových programů - "Juilliard schoul", "Columbia", "University of Washington" atd. I přes relativně nízký počet kvalifikovaných vyučujících. Stejně tak si získala oprávněnou pozornost několika předních divadelních periodik a publikací.
Náplní herecké dílny je řada cvičení, které jsou zaměřeny na práci nohou v propojení s osou těla. Tato cvičení jsou vytvořena k udržení si tělesné energie i mimo tuto tělesnou osu, bez nadbytečného výkyvu horní části těla. Hlavním úkolem je nalézt a udržet tuto potřebnou energii. Tělo se postupně stává více centralizované, a tím se změní úhel hercova pohledu na sebe samého ve svém vlastním těle, a tím i na svou jevištní prezentaci. Zakořeněné návyky jsou náhle zjevné coby slabé či silné stránky jednoho každého. Postupně se zesiluje hercovo povědomí o své tělesné energii přímo determinované osou těla. Nejlepším a nejzásadnějším důkazem této herecké tréninkové metody je samotný herec na jevišti a jeho zcentralizované tělo v akci.
Účastníci dílny by se měli naučit následující text:
O splendor of sunburst breaking forth this day, whereon I lay my hands once more on Helen, my wife. And yet it is not, so much as men think, for the woman's sake I came to Troy, but against that guest proved treacherous, who like a robber carried the woman from my house.
Prof. Marcos Martinez
Profesor, režisér, dramatik a herec.
Vzdělání:
Suzuki Method, Master Class for Teachers, Suzuki Company of Toga-Mura, Toga-Mura, Japan, 1991 and 1985.
· M.A. University of New Mexico, Albuquerque, NM, 1987, Divadelní vědy.
· Diploma The Juilliard School, New York, NY, 1983, Obor herectví, Drama.
· B.A. University of New Mexico, Albuquerque, NM, 1978, Sociologie
Profesionální praxe:
California State University San Marcos, San Marcos, CA, od 1992 Professor of Theater
National Endowment for the Arts, Theatre Program, od 1993 - Profesor
La Compania de Teatro de Alburquerque, Albuquerque, NM, 1988 do 1991. Umělecký šéf/spoluzakladatel
USIA, Arts America Program, Universidad Nacional Autonoma de Mexico, od 1990 - Academic Specialist
Teatro San Martin, Buenos Aires, Argentina, 1988. Theatre Observership
Suzuki Actor Training Method - zrealizovatelné herecké dílny:
· Athens Theatre and Drama Education International Conference, Athens, Greece
· El Centro Su Teatro, Denver, November 2002
· Mostar International Theatre Festival, Mostar, Bosnia-Hercegovinia 2001 & 2002
· Centro Cultural de Tijuana, January 2001
· St. Petersburg State Theatre Arts Academy, St. Petersburg, Russia, February 2000
· Teatro Circulo, New York City, 1999
· University of Copenhagen, Denmark, November 1998.
· MFA Program, Catholic University of America, Wash, D.C., November 1998.
· El Centro Su Teatro, Denver, CO, September 1998 and 1993.
· Gríma, Faeroe Islands, Denmark, June 1998.
· Teatro del Norte, Tijuana, Mexico, March, April, and October 1998.
· International Hispanic Theatre Festival, Miami, FL June 1997.
· MFA Program, Catholic University of America, Wash, D.C., February 1997.
· Catholic University of America, Washington, D.C., June 1996.
· Leikarafelag Foroya, Torshavn, Faroe Islands, Denmark, August 1995.
· National Theater Players, National Theater of Ghana, Accra (Africa) 1995.
· Leikarafelag Foroya, Torshavn, Faroe Islands, Denmark, Jan.&Feb. 1995
· TENAZ XVI Intnl Festival of Chicano/Latino Theatre, San Antonio,TX 1992.
· Taos Art Association, Taos, NM, March and July 1992 & 1993
· College of Santa Fe, Santa Fe, NM, 1991
· Guadalupe Cultural Arts Center, San Antonio, TX, 1992
· Universidad Autonoma de Mexico, Mexico City, Mexico, 1990
(7.4. od 19–22h; 8. a 9.4. od 10–15h; 10.4. od 10–13h)
Cena: 1300 Kč. Max. počet účastníků je 15. Přihlášku a zálohu 500 Kč je nutné uhradit do 24. března v Komunikačním prostoru Školská 28. Otevřeno po-pá od 13 – 17h.
Kontakt:
Komunikační prostor
Školská 28
Školská 28
110 00 Praha 1
ve dvoře, vstup průchodem
Tel: 420 296 325 066
mobil: 420 731 150 179
e-mail: skolska28@skolska28.cz
http://www.skolska28.cz