Proculture: výzkumné, informační a vzdělávací centrum pro umění a kulturu
Spolupráce na sběru inovativních a kreativních projektů v oblasti kultury
Institut umění ve spolupráci s ProCulture/Otevřenou společností o.p.s. shromažďuje od jednotlivců, iorganizací, institucí a firem příkladové projekty a aktivity v rámci výzkumného projektu Sociálně ekonomický potenciál kulturních, resp. kreativních průmyslů. Cílem sběru příkladových projektů je mapování potenciálu kulturního, resp. kreativního průmyslu, k sociálnímu a ekonomickému rozvoji v ČR a návrh doporučení pro kulturní politiku a pro strategii podpory kulturních, resp. kreativních průmyslů. Projekty je možné zasílat do 15. listopadu 2009.
Hledáme jednotlivce, organizace, instituce a firmy, které realizují či od roku 2004 realizovaly projekty v oblasti umění a kultury, které
1) podporují přenositelné tvůrčí či inovativní přístupy v oblasti umění, jeho prezentace, včetně projektů využívajících umění jako součást vzdělávacího procesu a získaly např. některé z významných národních nebo mezinárodních ocenění
2) zabývají se výzkumem či vývojem s výstupy podmíněnými účastí uměleckých či kreativních disciplín (např. vývojový program sklárny Moser, firmy Petrof, výzkumné centrum hudební akustiky AMU etc.)
3) propojují tvůrčí oblast a průmysl (např. spolupráce Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se Škodou Auto v Mladé Boleslavi při designování automobilů)
4) kombinující umění s komunitními aktivitami (např. Brnopolis.eu, projekt British Council:
Creative Cities - Future City Game - navázání dialogu mezi občany a politiky s cílem dosažení kvalitnějšího života ve městech, regenerace zanedbaných oblastí – brown fieldů...)
Shromažďujeme informace o projektech ze všech oborů umění a kulturních a kreativních průmyslů (výtvarné umění, scénická umění, muzea, knihovny, film a video, TV a rozhlas, videohry, hudby, knihy a tisk, design, architektura, reklama....) Projekty se mohou týkat i oblasti vzdělávání – školení, konzultační služby, klastrů a inkubátorů, cestovního ruchu.
Vítány jsou projekty s výstupy v podobě:
- patentu nebo jiného výsledku chráněného podle zvláštních předpisů (např. licencovaného produktu)
- užitého nebo průmyslového vzoru
- prototypu, poloprovozu, ověřené technologie, SW produktu na jehož vývoji se podíleli zástupci kreativních odvětví
- výrobku, na jehož vzniku se podíleli designéři/umělci a získal mezinárodní ocenění
- ohlasu prostřednictvím udělené ceny ve významné národní/mezinárodní soutěži
- článku v odborném periodiku recenzovaném/nerecenzovaném
- článku v odborném periodiku s citačním indexem/ bez indexu
- odborné knize nebo článku domácí/zahraniční
- kapitoly v knize domácí/zahraniční
- abstraktu příspěvku předneseného na domácí/mezinárodní konferenci
- uspořádání /organizace výstavy/ workshopu, konference
- audiovizuální tvorby, elektronických dokumentů
- učebnice/vysokoškolských skript domácích/zahraničních
- uměleckých a architektonických projektů, studií
- i dalších
Cílem sběru příkladových projektů je mapování potenciálu kulturního, resp. kreativního průmyslu, k sociálnímu a ekonomickému rozvoji v ČR a návrh doporučení pro kulturní politiku a pro strategii podpory kulturních, resp. kreativních průmyslů.
Stačí uvést název a /nebo velmi stručný popis projektu (rozsah anotace 6 řádků); odkaz na www, kontakt na konkrétní osobu, organizaci; bibliografický údaj či odkaz na konkrétní článek
Příklady / tipy zasílejte prosím na mail kreativni-projekty@proculture.cz nejpozději do 15. listopadu 2009.
Děkujeme mnohokrát za spolupráci
1) podporují přenositelné tvůrčí či inovativní přístupy v oblasti umění, jeho prezentace, včetně projektů využívajících umění jako součást vzdělávacího procesu a získaly např. některé z významných národních nebo mezinárodních ocenění
2) zabývají se výzkumem či vývojem s výstupy podmíněnými účastí uměleckých či kreativních disciplín (např. vývojový program sklárny Moser, firmy Petrof, výzkumné centrum hudební akustiky AMU etc.)
3) propojují tvůrčí oblast a průmysl (např. spolupráce Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se Škodou Auto v Mladé Boleslavi při designování automobilů)
4) kombinující umění s komunitními aktivitami (např. Brnopolis.eu, projekt British Council:
Creative Cities - Future City Game - navázání dialogu mezi občany a politiky s cílem dosažení kvalitnějšího života ve městech, regenerace zanedbaných oblastí – brown fieldů...)
Shromažďujeme informace o projektech ze všech oborů umění a kulturních a kreativních průmyslů (výtvarné umění, scénická umění, muzea, knihovny, film a video, TV a rozhlas, videohry, hudby, knihy a tisk, design, architektura, reklama....) Projekty se mohou týkat i oblasti vzdělávání – školení, konzultační služby, klastrů a inkubátorů, cestovního ruchu.
Vítány jsou projekty s výstupy v podobě:
- patentu nebo jiného výsledku chráněného podle zvláštních předpisů (např. licencovaného produktu)
- užitého nebo průmyslového vzoru
- prototypu, poloprovozu, ověřené technologie, SW produktu na jehož vývoji se podíleli zástupci kreativních odvětví
- výrobku, na jehož vzniku se podíleli designéři/umělci a získal mezinárodní ocenění
- ohlasu prostřednictvím udělené ceny ve významné národní/mezinárodní soutěži
- článku v odborném periodiku recenzovaném/nerecenzovaném
- článku v odborném periodiku s citačním indexem/ bez indexu
- odborné knize nebo článku domácí/zahraniční
- kapitoly v knize domácí/zahraniční
- abstraktu příspěvku předneseného na domácí/mezinárodní konferenci
- uspořádání /organizace výstavy/ workshopu, konference
- audiovizuální tvorby, elektronických dokumentů
- učebnice/vysokoškolských skript domácích/zahraničních
- uměleckých a architektonických projektů, studií
- i dalších
Cílem sběru příkladových projektů je mapování potenciálu kulturního, resp. kreativního průmyslu, k sociálnímu a ekonomickému rozvoji v ČR a návrh doporučení pro kulturní politiku a pro strategii podpory kulturních, resp. kreativních průmyslů.
Stačí uvést název a /nebo velmi stručný popis projektu (rozsah anotace 6 řádků); odkaz na www, kontakt na konkrétní osobu, organizaci; bibliografický údaj či odkaz na konkrétní článek
Příklady / tipy zasílejte prosím na mail kreativni-projekty@proculture.cz nejpozději do 15. listopadu 2009.
Děkujeme mnohokrát za spolupráci
(14.10.2009) ZDROJ: ProCulture, Institut umění
S podporou Nadace OSF Praha
a Ministerstva kultury
© 2003-2024 vydává ProCulture o.s.
ISSN 1214-8369
© 2024 Webhosting SmartWEB.CZ |
Optimalizace stránek e4you s.r.o.